17 January 2008

Langkah Permulaan Buat Sahabat2 yang Diingati

Pertama nk ucapkan berbanyak2 t. kasih kepada saudara Asmawi kerana memberi laluan untuk saya menyertai sahabat taulan dalam blog 5kik1977 ini...

Sebenarnya bukan saya tidak tulis...tulis n panjang dan lebar lagi..apa taknya..setelah membaca semua komen para sahabat dalam blog tu jiwa dan hati ini amat teruja sekali..semangat semakin berkobar2 nk menulis bila tiga orang sahabat call dari jauh.( nanti saya cerita kemudian) tapi semuanya tak masuk dalam blog pun ...error memanjang...akhirnya setelah segala usaha gagal
(mcm asmawi kata dalam komennya ) maka via gmail asmawi lah pilihan saya....
Tq sekali lagi pada asmawi.

Oleh kerana kali pertama saya tulis biarlah saya ceritakan sedikit cmana blog ni sampai kepada saya...

Pada suatu ptg ( masa cuti awal muharram) Fuat cll,dia bagi alamat dan psword..esoknya terima cll pertama dari orang kuat dbkl Mustaffa Md.Noor...panjang juga sembang kami...pendek cerita menitis juga si air mata kerana terlalu terharu n gembira..dia dah cerita dalm komennya....selang sehari terima call lagi...yang ni langsung tak ku sangka...suaranya pada mula tak cam..n tapi hati tu berdebar juga...Rupanya saudari kamilah Kasim....macam tk percaya....tq banyak2 kamilah...sedikit sebanyak kamilah dah sebut pasal bualan saya dengannya...sebelum ni saya cuma dok baca semua komen2 sahabat..termasuk yang kamilah yg dok waiting my writing tu...nw bacalah ya kamilah n semuanya....lepas bercakap ngan kamilah dengan serta merta teringat nk cari balik album lama2 dulu...alhamdulillah semuanya masih ada...yang 5ss1 mustaffa dan masukkan dalm blog ni...maka saya pun merenung satu persatu akan wajah2 ayu dan hnsom 28 tahun yang lalu..bagitu juga nk cam wajah kamilah yg cll tu saya renung gambar ramai2 ketika lower six dan upper six..n begitulah juga kawan2 yang lain,,mustaffa, shaarani.ariffin,ismail maun,cik latifah,naim dan semunya.....terasa seolah2 jiwa dan badan kembali ke tahun 1974 til 1979.......
Sahabat2 sekelian...saya ni bertugas disekolah...nun jauh di utara...dekat sempadan siam n dekat dengan UUM....saya nk offer pada semua sahabat andainya mai kok ni,nk pi siam ka nk hantaq anak masuk uum ka maka sila hubungi saya dulu ..pls all my old friend.. saya sangat2 mengalualukan u all ....at least tak payah dok sewa hotel or motel.....
Masa dah nk habis..maksud saya time nk balik dah....
Pada asmawi Fuat/Mustaffa/Kamilah n asmawi tq vry2 much...because dah dapat dengar suara kalian....
Jumpa lagi nanti...miss u all my friend....
dari saya dihujung utara negara:
Husin Md.Isa

No comments: