20 January 2008

Sekadar Kenangan...

Ahad 20/1/2008


Salam,


Dah janji dgn ab.Rahman Jusuh jd terpaksalah saya menulis sikit diruangan kita ini.nak tumpang semangkuk gak!
Jumaat lepas rahman call. masa tu sy baru keluar kereta ,baru sampai rumah. Dapat lah berbual
panjang , rupa2nya dia x perasan saya lagi. Yelah masa kat kik dulu saya memang jenis
tak involve apa2 aktiviti/program kat kolej n pemalu sikit.

Dalam berseloroh tu saya usik dia sampai hati awak tak ingat saya ,saya ada gambar awak masa di Cameron Highland. awak dibelakang saya, siap ada bunga terselit di telinga.
Dibwh saya postkan gambar tu .macammana boleh ingat?.





Masa diSc2 dulu saya memang pendiam ,dan bukanlah kalangan top ten /top five dlm class.mungkin ada kecelaruan fikiranlah masa tu sebab mula2 duduk asrama dahlah kita berjauhan dgn ibu bapa ,dah tu terpaksa jalani minggu orentasi plak .d asrama pn selalu kena tengking je
dengan senior terutama kak K (nama penuh x ingat).tapi saya salute Noor Bakry masa baca coretan dia tentang crite filem mat sentol ,mat karung guni,mat spanar,mat mat magic….. memang nostalgia.

Satu lagi kenangan yang x dpt lupa tentang demonstrasi kicap,satu hari tu kantin tak letak kicap/kicap dicairkan /maka mengamuklah mereka2 penggemar kicap.mana tidaknya serbaserbi dengan kicap ,telur dengan kicap ,buah tembikai makan dengan kicap,pisang pun
guna kicap x tahulah. Sekarang anak2 pun sama, x sah makan kalau xde kicap.mulalah
buka kenangan silam ngan anak2.

Heh dah panjang ni,ingat nak crite tentang histeria diasrama budak perempuan,tak silap
Namanya Shahidah,selalu pengsan n kadang2 bertindak diluar dugaan ,suatu hari tu kalau tak silap ada perlwnan bolasepak di tv,budak2 lelaki sebelah menjerit,GOLLLL,
tiba2 saya tengok dia dah TERGOLEKKKK. Kesian! dimanakah anda sekarang shahidah?.

Bercerita pula tentang menjejaki kawan2 mll system equest TM, (tugas baru asmawi beri)
Bagi saya x de masaalh, saya di bhg. Pengurusan Kredit. Cuma bila part cll kwn2 lelaki.
Bila ditanya siapa ni ?. Apa nak jwb heh ????....Cuma takut disergah dek mem2 meika. je.tapi x kesah walau kerja melambak terpaksa diketepikan asal dpt cakap ngan kawan2 semua. seolah2 satu kerinduan dan kesyahduan yang x dapat di gambarkan perasaan tu,
lebih kurang sama spt kita ditanah suci bila mula2 lihat kaabah mcmmana perasaan kita mcmtulah rasanya.


Dah panjang ni,Jaliya ada sms bila saya nak post gambar class tp saya tunggu noorbakry/zubir hantar,tp x muncul2 lagi.dibwh ni saya sertakan gambar arkib 5Sc2.
Juga gambar saya dan keluarga baru ambil raya tahun lepas, utk senang mengenali jika terserempak di mana-mana. Akhir sekali klu ke Melaka jangan lupa contact.dan jemput dtg rumah




Itu saja klau ada salah silap maaf ya.
Wasaalam.

FATIMAH HASSAN



No comments: