20 January 2008

Nostalgia KIK, Part 5

(Catatan: aku rasa semua orang dah jadi addicted to siri soap opera Noorbakry ni. Kalah "Mutiara Hati" or "Friends"- Asmawi)

Saidi kadir;

Syabas di atas kegigihan sahabat2 menjejak kasih mencari rakan kita ini yg dlm kesusahan. Moga usha murni ini akan membuahkan hasil ,gua tabik diatas net working ini. Aku rapat gak. Maklum ler sebelah kelas.

Mohabat;

Cikgu fizik tu namanyer Lau Ah Kaw. Mohabat ni kawan sek dari Melaka lagi.Nama dia pelik sikit, memang bleh ingat. Ada pengaruh Hindustan. Aku save nama dia pun as Mohabatte, mcm tajuk film lak. Siapa yg nak gi holiday/umrah kena contact dia, selalu contact dia tp tak nah jumpa, dekat tapi jauh.

Naim;

Hang jgn buat lok lak. He3, aku, halimon, kamal daril dtg dari sekolah sama.kami memang rapat. Lepas spm, dia gi UKM sabah, budak kg dia kawan aku, dengar jer cerita dia, tp tak pernah jumpa. Maklum ler cuti raya pun tak sama, berselang seli ngan rumah mertua. Abg angkat dia, Hassan md amin, aku pernah jumpa di SUK Selangor. Nama nick aku bawang j(hang tanye dia knapa) sbb harga bawang mahal masa tu. He2.

Fatimah Hassan;

Klas mate aku ni memang nampak mature dan serious jer.Sama ler dgn Mardiah. Tp baik hati. Jadi kami kurang ganggu dia.Memang aku tabik usha n contribution yg dia buat untuk membantu kebetulan dgn post yg dia pegang. Pic yg kau hantar tu saja jer aku hold dulu, bagi ler kekawan kita yg lain hantar, any way TQ di ats usha kamu. Nanti kalau dpt menantu jgn lupa invite aku, Cikgu sushama bawa gambar klas semasa kita kita gi rumah bapa dia di Jeram. Aku ada 1/2 jer gambar tu. Tp best gak tengok gambar masa posing dlm n luar rumah dia. Memang nakal2 jer budak lelaki masa tu. Nanti aku nak minta cikgu scan pic tu. Hassan golek,dolah, azimi(lecturer UIA), dollah kecik,hamzah,zubir,salabiah,lok,khalil,Husni, etc. memang masih dlm ingatan .Nanti kita cari nama depa yang tertinggal. Siapa yg tak ingat Dr Husni cuti 1 minggu pasal mushibah melanda bapa dia semasa flight di Thailand. Husni ni memang soft spoken, sama ngan Dr fauzi, sebab tu ler layak jd Dr/pakar bius. Kalau aku dah banyak yg tinggal nyawa2 ikan jer.

Rahmang;

Pic Fatimah tu sebahagian dari lawatan Cameron Highland, kita melawat teh boh.lepas tu rasa tak nak minum teh sebab depa dok sapu atas lantai. Ramang ni memang comel, mcm cerita paradise island, ‘the plane’, ‘the plane, betul gak lepas tu hang terus jd flight engineer ek.masin gak mulut depa.

Mawi/Fuad;

Sms mlm2 ni bahaya. Wife kita punyer cemburu bertambah kuat. Maklum ler umur kita baru jadi 7/8 tahun jer( kalau kira life begin at 40).he2. Kita ni lebih kurang anak kita sekolah standard 1 or 2 jer. Apa pun minta2 wife understood, kawan sek. Lama.

Datang KIK;

Mula2 nak datang kik dulu, kawan kata banyak gagak, mcm lagu alice sound, kalau nak tengok gagak, kita pergi bandar kelang. Kan lepas makan, kita tengok kat tempat buang sampah tu, ada 5/6 ekor gagak dok stand by jer.Bunyi depa sesekali best gak dengar.Aku ingat lawatan amir Kuwait (kalau tak silap), kita berkumpul dlm dewan, mula2 pengetua berucap, pas tu ustaz zainal lak. Ucapan dlm arab, faham sikit jer, yg aku tahu nak mohon dana, Lepas tu lulus . dapat bena audoturium (depan library) dan dewan besar.Rasanyer dapat gak merasa jap audoturium tu.Masa outing, kita jln kaki jer, jln short cut,ikut railway tract,lalu blakang quarter polis, cross jambatan, laluan beca kat bawah, dah sampai klang.

TV hitam putih.

Aku ingat tengok tv hitam putih, tv tu kat ground floor, Waktu final badminton piala Thomas,ramai sgt org, so tv tu terpaksa letak luar, antara blok C n tembuk berlin warna hijau.Misbun dah lead 13 kot (kalau tak salah), pas tu rubber game dia pancit.ramai yg frust giler,pas tu minum kat gerai pak Ali, mlm tu semua sold out.Gerai ni popular sebab jd tempat pas2/kirim barang antara blok girl n boys. Siri keluarga si badul best gak. Masa tu dia baru menang bakat TV. Waktu petang, sbb kita pakai kain jer masa tu.lagi pun bilek aku no 7, tingkat bawah, terdengar jer riuh rendah. Bersusun ke atas sampai penuh anak tangga.

Majlis Kahwin anak dollah n mahizan kita serang ramai2, aku risau hang kena standby extra lauk.Sesiapa yang sampai dulu/stay overnite di kl, kita calling2.Rahmang ,kamal dah confirmed nak dating.

wassalam

Bakry

Mustaffa/fuatazhari/ dll, hang semua dah pencen menulis ker, menghilang kat mana?.nanti kita menjejak kasih untuk mu lak. He2

No comments: