05 February 2008

Kenduri Di Kelang sambungan...

Asalamualaikum WBT, Para Sahabat,

Asmawi, Che Tipah, Hj Mang, Muhabat, Ust Abdullah, Wak Man dll telah menulis cerita kenduri yang meriah dan penuh kemesraan antara gen77kik. Ust Abdullah dan Ustazah Nik Mahizan tak jemu-jemu melayan tetamu dan juga kawan-kawan.

Dr. Nor Bakri, Anson, Che Tipah dan Kamilah hidang kueh dan teh tarik kat kawan-kawan.

Seperti yang diceritakan oleh Mawi, Hj Mang, Muhabat, Che Tipah dan Wak Man, kita mula ke Dewan KIK dan disambut oleh Oleh Ust Abdullah dan Ustazah Nik Mahizan. Lepas tu Ustazah Nik Mahizan maklumkan yang Cikgu Shusama sediakan juadah untuk kita di satu bilik sebelah kantin KIK.
Lepas makan dish utama kenduri, kita bergerak ke bilik sebelah kantin sambil meninjau bilik darjah yang 30 tahun menjadi kenangan kita bersama. Saya jadi moderator untuk menjemput kawan-kawan berucap... taaruf lagi. Jadi saya tak dapat bergerak ke mana-mana. Kueh, buah-buahan penuh meja. Masa inilah saya perhatikan keunikan spontan kawan kita. Dr Nor Bakri secara sukarela mengangkat gelas, ambil jug teh tarik dan kueh-mueh dan menghidangkan kepada kawan yang duduk mendengar celoteh kawan-kawan dan menunggu giliran untuk berucap. Lepas tu Che Tipah, Anson Kamilah membantu...tak ramai kawan perasan aksi spontan Dr Nor Bakri, Che Tipah, Kamilah dan Anson menghidangkan kueh mueh kepada kawan-kawan.
Hebat masa tu...Managing Director Vet Fine, Prof Madya, Pakar Sakit Puan dan Peguam Terkemuka melupakan sekejap ...dan membuat perkara basic menghidangkan makanan untuk kawan-kawan. Lepas ni kalau buat reunion...kat utara seperti di cadang dan kita buat bar B Q tak ada masalah langsung malah lebih seronok kan? itulah kawan dan sahabat...

Siti Fatimah Omar...5sas3-6 atas 1

Terima kasih hantar e-mail pada 5.2.08. Maaf sempat baca tak sempat jawab. Sebab lama termenung nak ingat kawan seorang ni...saya akan balas email lepas cuti Tahun Baru Cina sebab esok saya bercuti...mail box guna official email pejabat... alamat tak ingat...maaf sekali lagi ya...

Ke Kota Bharu...
Esok 6.2.08 kesempatan cuti tahun baru cina seperti biasa akan drive 480 km KL-KB. Bunyi jauh...tapi satu perjalanan yang menyeronokkan. Balik Kg Kelahiran Jumpa Ayahanda dan Bonda. Asmawi dah pesan supaya cuba cari dan jumpa Ahmad Imran Tahir, Ariffin Hassan, Ariff Ismail dan 3 Mek Kelantan (Siti Rabiah, Rohani Daud dan Rahimah Husin). Kebetulan Husin suami Siti Rabiah adalah kawan saya. Adik Siti Rabiah pula adalah kawan isteri saya...Pn Rohani Daud dah telefon saya...lama juga sembang. Harap dapat jumpa masa saya di Kota Bharu InsyaAllah. Kalau tidak malu kat Muhabad pula.

Sahabatku Sdr Halimon.
Ingat dapat jumpa masa kenduri tapi difahamkan sdr ada acara lain yang tak dapat dielakkan... handicap...tu segan nak cakap kepada orang Majlis sukan Negara yang dah pro... sebanarnya baru start betul-betul. Nanti saya telefon sdr...

Sdr Asmawi,
InsyaAllah saya akan sampaikan salam saudara kepada teman-teman di KB.

Sdr Fuat, Husin, Zubir, Ariffin, Halim Yaacob, Che Tipah, Ariffin...Doakan kita jumpa di Alor Star atau mana-mana tempat sesuai di Utara...
oklah mengantok dah...habis gas... menguap bagai nak terkoyak dah mulut ni...sambung lepas chinese new year...
wassalam
-mustafa mohd nor-

No comments: