05 February 2008

From Kamariyah Mohd. Noh

Assalamualaikum kekawan ting 5,77, KIK. pertama kali tau cerita blog ni drpd. Datin Nik yg kebetulan jumpa masa edarkan kad jemputan di kedai makan Kg Jawa. Ari tu datang lewat sbb attend mesy PIBG MGS, ingat majlis dah habis rupanya geng 77 masih setia menanti. Ari ni baru ada kesempatan tulis di laman ni, esok cuti malam ni boleh la relax sikit dan tengok lagi laman blog ni. Sempat tengok komen Asmawi, hang dulu kecik dan cute tak sangka sekarang rendang cuma boroi belum lagi. Rupanya kau ni boleh tahan nakal ye, tentu pak Soenaria menyinga dengan hang. Insyaallah aku akan ke Bandung Mei ini , Muhabbad bolehlah beritahu di mana Pak Seonaria tinggal. Kalau ada kesempatan bolehla aku sampaikan ole-ole kau orang. Kite boleh joint venture buat umrah, suami aku bawa jemaah umrah dan haji.

Aku solute dengan susah payah kau orang dtg dr jauh dan terharu bila baca kisah kau orang di kik masa kenduri anak Datok Dolah dan Datin..Aku ni bukan ape, kerana ari-ari lalu depan kik dan ada aktiviti di kik,cuma tentu tak sama kerana kau orang dah tak ada di situ. Balik majlis kenduri tu apa lagi aku terus buka laman blog, 2 3 kali baru berjaya buka. Satu keluarga baca kisah-kisah lama dan tengok gambar. Terkekeh-kekeh mereka ketawa baca kisah uncle-uncle masa muda-muda dulu.Oh rupanya masa tak dak ayag dulu-dulu Yang Arif mandi kolam no.Yang Arif, kalau anak kita nak balik sama ke UTM mintalah orang rumah caling-caling. Itu cerita hang pa, nak tau cerita kami putri-putri kik mencari air di subuh buta, seluruh pelusuk kik kami redah. Bila ada kereta lalu kami lari kat balik-balik pokok, malu la tu he he he. Masa tu tak sempat rasa bilik ayag baru di sebelah bilik makan.
Wak Man pula kabare?.Tak sempat jadi YB,kalau tidak gempag seluruh negara tapi ape pun hebatnya awak..Mustafa,aku tak sangka mu ingat lagi kat aku, ye le 31 tahun tak jumpa. kirim salam kat permaisuri hang,(nama hampir sama).
Aku cuba hubungi kekawan lama macam Kak Jam,Che Fatimah (jumpa masa kursus PTK)dan Salehuddin Rasid untuk join laman kite ni.Aminah Hasan,Rokiah Jambi, Mona, Shamsiah dah lose contact.
Setakat inilah saja buat kali ini, jumpa lagi. Wassalam

-Kamariyah Mohd. Noh-

No comments: