26 February 2008

TERHARU DENGAN SIDANG VIDEO PAK SOENARIA SASMITA ABDUL MUTTALIB.

Pagi tadi sebelum masuk pejabat saya sempat buka blog kita yang memaparkan sidang video dengan Pak Soenaria oleh Sdr Muhabbat. Tak sempat saya nak layari sampai 3 minit, airmata saya menderu mengalir tanpa boleh ditahan. Bicaranya masih macam dulu...menyebut kita sebagai KHALIFAH, bisa jadi CONTOH kamu kepada yang lain. Ini yang membuatkan saya betul-betul tersentuh. Marilah kita sama-sama mendoakan agar kesihatan Pak Soenaria terus dalam keadaan baik. Tanpa nasihatnya yang begitu berkesan tu, entahlah sapa lah kita skarang...Tahniah Muhabbat atas usaha yang sungguh bermakna untuk semua...Bila sorang-sorang saya akan buka balik sidang video tu...Terus saya skip ke tulisan sahabat-sahabat lain seperti Us Abdullah, Sdr Stopa Mat Nor, Sanusi dan Farahdina (classmate saya semasa ting. 4 & 5- aktif sungguh dia menulis, banyak idea. Dulu pendiam je. Maklumlah sekarang dah jadi pesyarah UiTM kan...mula-mula jumpa dia kat surau Sek 9 , Shah Alam pada 2006, dia tak kenal saya. Saya tegur dia dulu...tak apalah...masa tingkatan 5, kami tak pernah bercakap, tak sangka sekarang banyak pula kenangan yang dibangkitkan....)

Bila tulisan pertama saya dalam blog petang semalam, dengan tak disangka-sangka lebih kurang sejam lepas tu saya terima call yang agak asing...+6598432995...tau sapa punya? Mula saya ingat silap no...dengan cakapnya macam orang asing/foreigner(speaking international beb..) saya terus tanya...dia tanya saya balik...lalu saya dapat agak..ni Kamilah ni sebab suara dia sama macam kat SMU Marang tahun 1975 ketika menyanyikan lagu.... Ayooo mmama...jangan marah betta...! Kami borak panjang dekat setengah jam jugalah.....tak apalah dia bayar bil...orang korporat lah katakan....Macam-macam cerita keluar..tentang profession, kenangan bersama kawan-kawan dan keluarga. Puas hati saya dapat bersembang lama dengannya...Thanks Kamilah....you are still friendly. Tak sangka... Saya bukan kenal dia saja, malah maknya Us Noraidah adalah guru saya yang mengajar saya di SMU Marang. Sampai sekarang pun mak dia selalu bertanya kabar dengan mak saya bila bertemu di Mesjid Rusila hari Jumaat....

Pagi tadi saya terima panggilan Sdr Mustaffa Md. Noor. Juga tak sangka dia call sebab last jumpa dia masa saya mula-mula bertugas di Bank Islam, Ibu Pejabat di Jalan Raja Laut masa tu (1984). Saya dah agak dah mesti tak cam saya punya. Ada ke bila tengok gambar reunion kat Trengganu tu, Kahar Daud tu dia kata saya..... Itu dalam gambar.....Nanti balik Kelate jange lupa bawa kayu golf....kawe tunggu di KGCC....Royat ko Yunus sekali....hoooooi seronok sungguh bila berpuluh tahun tak jumpa, dapat berhubung semula...

Saya ada beberapa no talipon kawan-kawan kita seperti berikut:

1. Mahmood Jusoh- Pengurus Kanan, Bank Islam, ibu pejabat- h/p: 0192692075
2. Ab Mughith- Kerja tak pasti dulu Naza di Gurun Kedah- 0194768285
3. Ariffin Abu Bakar- Guru di Kedah- 0136135700
4. Prof Madya Azam Hamzah- Pensyarah UiTM Shah Alam- 0126726371
5. Us Abd Aziz Che Kob- Jakim Sabah- 0133944044
6. Fuaat Mohamad- UDA Bukit Bintang-0193195852
7. Us Hamid Jusoh- Pensyarah UIA- 013203454
8. Us Hashim Sulaiman- Guru Di Besut- 0148072450
9. Ismail Hasan- Business di Ipoh-0195580558
10- Kahar Daud- Guru Kaunselor di Besut- 0199365414
11. Saarani Ismail- Hakim Mahakamah Syariah Shah Alam- 0134843055
12. Saidi Ismail- Kastam Putra Jaya-0192740195
13. Salehuddin Rashid- Guru di Kelang- 0162181319
14. Sanusi Shatta- Guru di Besut-0139980215
15- Sazali Tarmizi- Kaunselor di UNISEL-0122658805

Harap maaf kawan-kawan yang saya bagi no talipon tu. Bukannya apa.. cuma niat nak sambung silaturrahim balik... Banyak nak denga cerita bila lama tak berjumpa..

Salam silaturrahim dariku;

HjYahya Daud,
Bank Islam Pasir Puteh,
Kelantan.

No comments: