26 February 2008

SINGGAHSANA BERCAHAYA

Salam Persaudaraan Maya.

Tahniah kpd Gen77 edisi Liqa' Melaka kerana "Big Jem" yg telah berjaya diorgernaizekan dgn baik sekali. Selepas ini susahlah sikit gen77 kawasan lain nak buat, sebab " Penanda Aras" "ISO" adalah Liqa' Melaka.

Saya nak kongsikan sedikit apa yg telah diungkapkan oleh Tuan Guru Dr Ustaz Zawawi Ali dlm Ucapan penangguhan Liqa Motel Desa 23/02 lalu.

Sabda Rasulullah SAW : " Di akhirat nanti akan terdapat sebuah kerusi / singgahsana yang dilimpahi dengan cahaya yang sangat terang dan berkilauan. Tetapi kerusi tersebut bukan dikhaskan kepada para nabi atau syuhada'. Sahabat bertanya kepada Rasulullah " Jika bukan untuk para suhada' dan para rasul, maka untuk siapa ya Rasulullah ?" Rasulullah menjawab " Kerusi tersebut adalah dikhaskan kepada orang yang menghubungkan silaturrahim dikalangan manusia biasa, terutamanya dikalangan bukan saudara maranya".

Demikianlah maksud dari hadis nabi yang telah sempat saya savekan dalam kotak membrem yang kurang power ini utk tatapan sahabat semua. Sahabat.............Teruskanlah usaha murni kita ini.

mosasita.

No comments: