14 February 2008

AIYAA MAK ANDAM, TELIMA KACEH Ooo....!


abdullah Hj Hassan wrote:
Assalamualaikom Mak Andam! & teman2 semua!
Selamat kembali ke alam maya selepas bertemu sahabat di Hong Kong. Harapan semoga sihat dan sejahtera bersama orang tersayang kita. Bukan apa Mak Andam oii, tak terasa apa pun, tetapi hanya tertanya saja kerana kalau sungguhlah apa yang dikata, nak jugak ikut Mak Andam ke sana mencari keluarga di sana! Sayangnya Mak Andam tak boleh tangguh.
Memang pada awal rancangan kami ialah kami bercadang utk membawa Mak Andam, Sicomel Roziah dan juga Cik Pah ke TG corner. Kalau tak silap saya ada bertanya hal ini kepada Bro. Mawi. Jawapannya Mak Andam nak ke HK. O.k tak apalah noo. Cik Pah pun mulanya nak ikut jugak, tapi akhirnya tak jadi. Saya pun beritahu dia eloklah macam tu. Sebab Cik Pah pun dah banyak hari tinggalkan anak2 dan orang tersayang di rumah. Memang bagus sangatlah berbuat begitu kerana kita sangat perlu memelihara sesuatu yang lebih penting dari yang penting! Tak bolehlah nak ikut hati kita saja. Betol tak Mak Andam!

Yang saya terfikir ialah adakah Mak Andam tahu satu perkara! Mak Andam ialah seorang yang pandai berfirasat dan adakalanya tahu perkara2 yang orang lain tak tahu. Benda tu ialah sebuah ketayap cina seperti yang saya pakai dalam gambar tu! Ketayap tu ala seolang kawan baek gua kasi hadiah bila dia balek dali negeli cina tempoh hali. Gua ingat Mak Andam ale nampak gua pakai itu kitayap dalam mimpi atau lalam Mak Andam punya tilik! Cerita seterusnya akan bersambung jika ada kelapangannnnggggggggggggg ..... ok
Kita jumpa di Melaka, In Sya Allah!
Bye, wassalamualaikom.

No comments: