09 February 2008

Perjumpaan di sana sini

Alhamdulillah, nampaknya kita telah dapat melebarluaskan skop perjumpaan silaturrahim kita ke kawasan-kawasan di luar Lembah Kelang. Jika selama ini, dalam tiga pertemuan yang lepas-lepas, kita hanya bertemu di Lembah Kelang, sekarang kita telah melebarkan sayap menjangkau ke utara, ke selatan, dan ke timur.

Besok tengahari, geng-geng di Perak akan bertemu di Sri Iskandar. Kemudian satu pertemuan lagi sedang rancak dirangka di Melaka dalam masa seminggu dua ini. Kabarnya, 100% fully sponsored!! Perjumpaan di Melaka akan "cover" kawasan-kawasan Negeri Sembilan, Melaka dan Johor. Of course orang kuat kita di Kelang, Dato Dollah, akan pasti hadir dengan Datin. Tuang Haji Mang pula sedang rancak merancang satu pertemuang Zon Timur di Kuala Terengganu, atau Kelatang, atau Kuatang! Sahabat-sahabat di Pantai Timur sana, berilah kerjasama sepadu-padunya kepada usaha-usaha Tuang Haji Mang/Padzilah itu. Seperti yang ditekankan oleh Dato, wang emas boleh dicari, persahabatan yang abadi pula perlukan komitmen. Di atas nama Kolej Islam Kelang, marilah kita satukan jiwa-jiwa ini, fillah dan lillah.

Seusai (waduh-waduh, sudah berbahasa Indon ya wak!!) siri pertemuan-pertemuan ini, ertinya kita sudah mampu "cover" seluruh negeri-negeri dalam Malaysia, kecuali Malaysia Timur. Ini akan meletakkan kita di satu asas yang kukuh dan efektif untuk pertemuan seluruh negara yang kita rancangkan di Kolej Islam nanti.


-Asmawi

No comments: