09 February 2008

GUANE DEMO NUSI? KETUO KELAS 5SAS3,'77

Sanusi ketua kelas 5 sas3, 77
Assalamualaikom!

Kok aloh! guane tibo2 baghu timbo mucol ni? Lamo kak loh kawe tunggu demo! Demo dok maano lamo dok timbol2? Dok sibok wat gapodio tuh? Huje lebat pun nye begheti. Ko guane? Sibuk sokmo nih.

Tak pa, hang ketua kelas 5sas3 yang kami tunggu2. Aku saja tak mau kacau ketua kelas kita. Bila tiba2 muncoi malam ni, aku nak ucapkan ahlan wasahlan! Haghap2 lepaih ni hang tok sah dok buat2 tenggelam pulak! Kelas lain kebanyakannya dah habeh dah jumpa kawan2 lama. Kelas kita saja yang agak lembab. Aku segan jugak kat depa yang laju tu. Laa ni kheja hang ialah pulon caghi kawan2 kita yang dok di sebelah pantai timog. Yang dah aku caghi tuu ghamai jugak dah. Hang kena ambek beghat sikit dengan ahli kelas kita ni. Hj Mang dah dok berusaha sakan nak kumpoi memba2 di sebelah sana. Aku pun dah bagi tau kat dia yang aku akan tetap bersama dia untuk bagi berjaya. Hang kena tolong kuat sikit! Hang ajak tu kawan kita yang suka sangat tengok ceghita kungfu. Ali Jusoh! Aku lama jugak dah tak jumpa dia. Last aku tengok dia masa dia bawak budak2 sekolah dia yang kat sabah mai ikut bernadwah di kik. Lamaa sangat dah. Aku pun tak ingat dah tahun bila. Masa tu aku jadi s/u nadwah. Ali jadi guru pengiring, tapi selalu lesap! Dengak ceghita dia ada di trengganu kite, betoi ka? Azami Jusoh yang pakai sepek tebai tu pun aku peghenah jumpa sekali saja, itu pun aku tak ingat di mana? Mat Azit Kadiag dok menyoghok tang mana pulak? Dia tu budak ghambut khintin daghi Tawang, Kelantan. Lagi soghang yang aku tak peghenah jumpa iaitu si Kahag Daud. Dia ni mai daghi Republik Besut. Sdr Mustaffa Abd Rahman pun aku tak peghenah jumpa lebih 30 tahun dulu. Soghang lagi si Ruhaimi Sidek budak Maghang. Dia terseghempak dengan aku masa aku dok jalan2 di pantai cinta berahi. Lama dah, masa tu dia kena jaga oghang pelarian. Samsudin Awang pun aku tak jumpa lagi. Dia ni budak Kemamang. Aku ada masukkan senarai nama dan alamat ahli kelas2 gen77kik dalam blog ni. Lama dah. Hang caghi balik! Kalau tak jumpa hang bagi tau kat aku! ok.



Faham tu skooot?



* Esok pagi, In Sya Allah aku dan bini aku akan berkunjung ke Sri Iskandar.

Jom pi sama! Om Puat, kita jumpa di sana no!


- abdullah hj hassan

No comments: