10 February 2008

16 FEBRUARI.... KU TUNGGU KEMUNCULAN MU.......!!!!!

Assalamualaikum gen 77... khususnya East Malaya.

Jam lebih kurang 5.50 petang tadi, Hp saya berdering dgn kuat sekali lagu oo yeah remix... bila diangkat nampak nombor 007 dihujungnya. terkejut gak... ingatkan james bond mana pulak tel. bila terpancul suara bertanya" sanusi ke ni?" terkejut gak, suara mcm pernah dengar. tapi tak pasti siapa gerangan orangnya.

Rupanya sahabat kita Hj Mang. Masyaallah... sungguh teruja. dijadikan cerpen...... beliau straight to the point... cadangan nak kumpulkan awak2 phg, trg dan kel di KT. tarikh yg diberi 16 dan 23 feb. agak lama jugak beliau borak dengan saya.... tanya kabar dan komfom orang yang sdg bercakap dgn beliau..... tekaan beliau adalah tepat....sanusi yg begitu dan begini, teka beliau....... Hj Mang memang kuat ingatannya.... syabas Mang...
saya pun dok brapa nampak lagi ghupa Hj Mang tahun 77 tu...... cuma yg saya nampak org nya kecik2 saja.... itu saja.....

Beliau amanahkan saya cuba kontek sahabat yg ada dekat2 sini dan KB. Saya terus kontek Imran di Kb. tak berjawab.. imran biasanya belah petang dia akan main tenis di bachok. saya dah tau dah rutin dia.... no hp yg lain saya tak ada.
Pukul 06.30 ptg saya turun dari rumah untuk ke sekolah , malam ni ada solat hajat letak kerja UPSR. Kalu tak gi... dok leh lok.... Imam mesti datang... kalu dok orang lain tak leh semayang.... [ sebenarnya org lain pon bleh jugak jadi imam ]. Tak lama selepas tu Hj Mang hantar mesej konfom pertemuan di

TEMPAT :MOTEL DESA, BUKIT PAK APIL, KUALA TERENGGANU.
MASA : PUKUL 12.30 HINGGA 18.30 PTG.
HARI : SABTU.

Niat saya masa turun dari rumah nak singgah rumah Azami ghani. terus keluar.... sampai di bukit puteri... singgah di rumah azami .... dia dok tengah masukkan kambing dalam kandang.... penternak yg berjaya! Nak akikah... boleh order.... Terus citer psl reunion ni....
Azami setuju nak datang dengan keluarganya sekali.... alhamdulillah. saya terus kesekolah...

pukul 10.15 mlm balik dr sekolah terus kerumah Kahar Daud, di taman Desa Tanjung, Depan hospital besut. sesat jugak cari rumah Kahar. kali akhir pegi rumah nya kurang lebih 10 tahun lalu. semua dah berubah.... banyak banglo2 baru tumbuh macam cendawan dalam bangsal cendawan...... pusing punya pusing akhirnya nampaklah Kahar daud.... sedang tutup pintu kereta...... alhamdulillah.... dia baru saja balik ke rumah dari pekan.... rumahnya pun dok tengah renovet.... makin besar..... tukar atap dan tambah bilik..... nak wat balik menantu ke ? hehehe......

Borak2 diluar rumah saja... bukan tak sudi naik rumah... saja tak mau ganggu anak2 dia dok belajar... sambil minum2 sirap dengan kueh bunga durian.... certa pasal reunion kita ni..... beliau setuju akan hadir sama dengan saya... insyaallah..
kami mula flashback ttg kawan2 lama terutamanya yg sama2 dalam pasukan PKBM. Satu persatu nama disebut. Ada yg saya pernah jumpa, dia tak pernah jumpa. Yang dia pernah jumpa saya tak pernah jumpa. begitulah.... ceritanye....

Pukul 10.40 kurang lebih pulang kerumah.... dapat mesej dari imran... beliau tak dapat hadir ari sabtu ni. Ada kerja yg tak dapat dielakkan.

Masa jumpa dgn Azami , dia bagitau sorang sahabat kita iaitu Mek Hendon Yasin... mengajar di sekolah men agama ittifakiah, jerteh. kontek no tak diperoleh. insyaallah akan di usahakan..
Esok atau lusa akan saya cari Hasyim Sulaiman pulak. Dia tak jauh jugak, lebih kurang 20 km saja dr tempat saya..

Itu je utk mlm ni...Tok Lah, dr Bakri, sori sya tak ada lagi gamba2 kik dulu. rosak. melekat2 dlm album. tak nampak muka. terus di musnahkan..... rugi betuuuul.

Cau dulu...

Mohd Sanusi.

No comments: