23 January 2008

Yang Ariff- Sabar InsyaAllah dapat Ganti

Sdr, Saarani,
Saya bersimpati dengan cubaan Allah terhadap saudara. InsyaAllah jangan risau dan ghalat akan dapat ganti lagi banyak. 10 pasang kasut yg dibeli kat London tu... Bally n Clark InsyaAllah dapat beli balik. Harap tahun ni ada official trip ke London lagi. Saya dapat rasakan kehilangan barang yang kita sayang...sebab saya tahu Yang Ariff orang yang sangat menghargai dan menjaga barang kesayangan. Saya pun ada pengalaman spt saya cerita di Tg Malim dulu...orang buat pelari kereta saya di depan mata... nasib baik anak bujang saya sempat keluar. Jenis dan model kereta sama dengan yang Dr Norbakry bawa masa jumpa di Briyani King. Cuma Dr Norbakry punya 2.4 saya punya 2.0. Baru 4 bulan...milage baru 6400. Ringkas cerita kita kena extra carefull. Orang yang nak ambil kesempatan mencuri terlalu ramai...

Saudara Asmawi betul...
Saya baca semua tulisan kawan2. Saya cari tajuk Nostalgia dulu sebab ada cerita yang terperinci dan detail. Kadang-kadang saya ketawa sorang sampai berair mata. Malam ni saya baca nostalgia 6. Saya kata mana nostalgia 5. Silap taip kot Dr NorBakry... saya scrol cari rupanya ada nostalgia 5. Nostalgia...tajuk yang ditunggu. Cerita detail dan analisa mendalam. Sampai Sdr Kadir Daud ajar maching dan berhenti di tempat strategik pun dia boleh analisa dan tahu apa di sebalik tindakan itu. Nampaknya lepas ni kena buat peta minda ikut tahun lepas tu recall peristiwa dan tulis.

Sesat di Kelang Tak Jumpa Cari Jalan Kota Raja Kg Jawa.

Petang tadi 5.30-6.30 saya ke Kelang zairah Abang saya Ab Aziz Mohd Nor Upper Six KIK 1977,(dia tinggal di Qts kastam Jln Nong Chik off Jalan Kota Raja 2km dari kik) batch sdr Fauzi dan Sdr Suhail Azahari (abang Sdr Fuat). Dari Bandar Tun Razak guna KESAS Highway terus ambil exit jalan kebun kg Jawa. Sampai satu simpang saya salah pilih junction. Saya ambil simpang ke Hospital Tg Ampuan Rahimah. Patut saya ambil simpang satu lagi yg terus ke jln kota raja. Bila dah jalan saya perasan salah pilih junction ni kata saya kepada isteri. Sah salah bila nampak hospital Tg Ampuan Rahimah. Saya beritau anak dara saya kat sini abah jumpa kawan2 baru ni... isteri saya pun terus berkata itu pun Briyani King...Jenuh cari jalan hinggalah ambil landmark Stesyen K'api dekat Bismillah Restoran dulu... terus ke Kolej Islam. Saya dapat bayangkan bagaimana keadaan Anson, Kamilah dan Rodziah Rozi cari Briyani King 13.1.08 dulu. Hari ini saya kena sebab over confident.

Bila pandang kanan Asrama A di depannya nampak ada projek. Gazebo yang pernah disebut oleh Sdr Asmawi...saya terus ke rumah abang. Rasa nak singgah...tak apa kita pendam rindu dulu. Kita curah pada 2.2.08 nanti bersama kawan-kawan lain...InsyaAllah ramai tu...

Hampir Waktu Maghrib Che Latipah sms. Dia beritau seronok sangat baru lepas cakap dengan Nik Mahizan. Saya jawab saya di Kelang...rumah abang. InsyaAllah jumpa di sana 2.208.

Belum pencen...Dr Bakry

Saya rilek dua tiga hari sebab nak tumpu baca cerita. Lepas tu tulis balik...Saya rasa Sdr Fuat pun begitu...Apa yang berlaku kepada blog Sdr Asmawi tahu...siapa masuk, berapa jam, berapa muka surat dibaca seseorang dll dia dapat kesan...

Ok dah lewat.ni tunggu nostalgia 7.

-mustafa mohd nor-

No comments: