15 January 2008

Nostalgia KIK, Part 2

A’kum kepada sahabat yang masih mengenali saya.

Macam saya ni, nama tak semua ingat dan tahu. Tapi bila tengok muka dan bercakap baru ler bleh re call. Sebelum melangkah Form 5, saya teringat beberapa cerita lama semasa form 4, especially minggu orientasi. Kami dari Melaka, ie.Halimon, Arifin, Arwah Azizan hamid, Rahimin,Ismail, Md Nor Baba, adalah berasal dari satu sekolah. Jadi tak berasa terasing sangat. Yang paling panic ramai our senior mencari-cari budak dari Melaka sebab ada sejarah lama , apa lagi kisah orientasi ler. Mungkin tak ramai yang tahu kisah ini. Kalau ada yang nak tahu nanti kita sambung. Bagaimana pun saya bertuah mendapat kakak angkat yang glamour, seorang prefect dan baik hati. Bila seniour nak oriented, soalan pertama depa tanya ,” siapa kak angkat”. Bila saya mention nama dia, terus tak jadi. Tapi jadi satu kerja lak nak menyampaikan salam depa. Ramai yang menumpang nak kirim salam.hehehehe. Masih ingat tak sahabat satu malam kita berkumpul kawasan lapang antara block C n D mendengar pak Senoria Sasmita(warden) memberi amanat. Garang nyer beleh tahan gak dengan misai tebal lak tu. Akan tetapi hati baik.

Bila masuk kelas 4 sc2, Bersama2 Dr Husni, Rashid, Khalil (perak), Syed Hussin (Tokey gambar, laa ni tokey besaq. Bakat berniaga memang dah ada sejak sekolah lagi), shafie (sekadar beberapa nama).Bilek number 2 dari staff room. Bila boring dalam kelas especially waktu tangah hari, saya tengok kat luar. Nampak pekerja Indon sedang bekerja membina bangunan baru. Mula-mula nak jadi hostel girl. Lepas duduk kejap, ada sex exchange. Tapi betul gak di tukar kerana tak sesuai girl duduk situ. Road frontage lak.Pagar tak siap lak masa tu, apa lagi bebas sangat. Tapi cikgu Sharum memang gigih memantau. Apa pun tertangkap gak. Pasal tengok wayang tak bawa IC. Public canning dan kena cuti seminggu.Siapa depa tu ek. Maka itu lah pengorbanan kami untuk kesejahteraan kawan-kawan kita.Seronok nak tunggu masa rehat, tunggu kakak kantin tolak trolley yang ada roti, kekadang biskut kering jer. Selalunyer ketua kelas yang jadi macai. Apa pun terima kasih di atas jasa dan budi baik mereka.Kekadang datang kakak angkat beri present. First time dapat buah tangan. Terharu gak. Bila waktu outing hujung minggu, terpaksa beli something sebagai ganti. Saya tak tahu nak beli apa, Cuma beli biskut jer,(supermarket Emporium). Esoknyer saya pass kat kawan dia, prefect gak. Lepas tu saya kena perli. “Sedap biskut semalam tu”dari kawan-kawan dia. Apa pun, kakak angkat banyak membantu semasa form 4 di KIK.Nak gak dengar sahabat pempuan yang ada abg angkat, apa lak cerita depa

Waktu Tiada air.

Kekadang agak terbiasa tiada air masa di KIK. Ramai ler yang gi mandi di sebelah bangunan lama, dekat surau. Macam2 ragam yang berlaku dan aksi menarik. Ada gak yang gi mandi di masjid Sultan Sulaiman. Entah mcm mana ada kaum yang mandi dalam kolam tu, satu hal lak warden mengamuk. Hehe, siapa tahu siapa punya kerja. Kalau nak tahu, nanti2 ler masa kita jumpa.Yang girl tak tahu lak mcm mana menyelesaikan masalah depa.

Masih mengharap sahabat lain punyer cerita. Ada masa kita share sama2 nostalgia lagi.

(Sori Mawi, Fuad,Mus others, cerita hari ni mcm serious jer). Esok version Hindustan lak.

Bakry

No comments: