15 January 2008

Assalamualaikum Wmt Wbt.
Salam Maal Hijrah 1429 dan Selamat Tahun Baru 2008 Kepada sahabat2 semua seangkatan diKIK1977. Juga kepad guru2 yang tak pernah jemu memberi tunjuk ajar, hanya kepada Allah sajalah yang selayaknya memberi ganjaran sehingga berjaya mendidik kita menjadi 'orang'

Tiada yang lebih bahagia dari pertemuan semula dengan kawan2 lama...itulah yang dapat diungkapkan, saya yang jauh terceruk di utara ni rasa cemburu melihat kemesraan pertemuan demi pertemuan yang diatur bersama rakan2 dan guru2 kita dulu...rasa kerinduan terubat jua dengan melihat gambar2 kenangan yang dapat dikongsi bersama. tahniah dan terima kasih tak terhingga kepada Asmawi yang mengusahakan blog ini...Ya Allah, dah berkali2 cuba, tak dapat juga sampaikan terpaksa call Mustafa minta tunjuk ajar...he he..TQ Pa. Hari ni terus mencuba.

Untuk kawan2 yang masih ingat atau dah lupakan saya...saya Che Latifah Ismail, asal dari Kedah, dulu kelas 5sastera1 1977 dan 6Atas 1 1979..kemudian ke UM, kawin '82, mula bertugas di UiTM S alam 1983, bertukar ke Perlis sejak 1986. Ada 5 anak, sulung perempuan, umur 24 grad di UIA dan baru mendaftar KPLI di Mktb Raja Melewar, Seremban.( Ada sapa ingin berbesan dengan saya....). No 2, lelaki, 22 tahun di BMI, no 3 lelaki, tunggu result SPM, no 4 perempuan, form 5, no5, lelaki form 1.

Mencari kawan lama...Berikut adalah kawan2 lama yang selalu dihubungi setelah hampi 30 tahun berpisah...
1)Kamilah..bermula pada Mei 2004, semasa saya ada seminar di Sarawk, tiba2 Kamilah call...Ya Allah, tak dapat gambarkan macamana perasaan masa tu...bayangkanlah semasa di KIK dulu di mana ada Kamilah disitulah ada cik pah ni kan...Lepas tu kami sama2 di 2nd College UM..tapi terputus hubungan. Selepas tu dapat bertemu Kamilah di PJ Hilton...Hmmmm...dan terus berhubungan melalui telefon...rindu juga pada Nik Mahizan dan Rozi..tapi dah dapt tengok gambar2 tu..
2)Rahiman Bani... jemput saya untuk satu Seminar di Melaka,April 2006, di situla mula berjumpa Rahiman. Rahiman yang masih kecik macam dulu...n ramah tamah macam dulu juga
3)Naim...Rahiman hubungi Naim dan kami berjumpa di pejabat Rahiman...Mula2 jumpa Naim...Ya Allah, kenapa botak?....sorry ya Naim...kami dapat bersembang lama, keluar macam2 cerita...ehem2,..cerita2 lama kan Naim..
4)Ariffin..pada hari tu cuma dapat bercakap melalui telefon saja...sampai hari ni belum bertemu muka walaupun dia dah kerja berhampiran kampung saya...tapi kat UiTM ni kebetulan dapat mengajar anaknya yang mengikuti Sarjana Muda Finance...anaknya lebih kurang macam ayahnya juga...
5)Shaarani...Ini lagi memeranjatkan sebab tak sangka kawan kita ni dah jadi Yang Arif...he he ..maaf Yang Arif...dapat berbual melalui telefon saja...tapi tahun 2007 yang lalu, kebetulan saya ke Kl, dapat la jumpa Yang Arif... Yang Arif selalu inform reunion kat Kedah ni, masa cuti raya n cuti akhir tahun, tapi ada saja halangan, sampai la ni tak dapat hadir sekali pun lagi, jangan jemu habaq mai nooo kalu ada lagi reunion kat utara ni..
6)Mustafa....sampai hari ni tak jumpa2, dok e mail n call saja...anaknya belajar di Jitra, dah berapa kali janji nak jumpa, ada2 saja halangannya. Now anaknya dah ke UIA...
7)Asmawi Hassan...baru sekejap tadi dapt berbual2 dengannya
8)Fuad Azahari...ingat aku tak?
9)Anson...bila kita dapat jumpa?

Kawan2 yang lain...kebetulan saya bertugas di UiTM, sebenarnya ramai juga kawan seangkatan kita yang bertugas di UiTM, seluruh Malaysia la katakan...Azam Hamzah(S.Alam) Rashid Mohammad(Phg), Yunus Samad di Sabah (saya dah inform Yunus fasal blog kita ni), Farah Dina (S.Alam) ramai lagi kat S.Alam- Dr.Huzaimah, Che Zaharah,dll..tak ingat.. Aziz Harjin kat Perlis ni juga( pergi haji, blm balik lagi..tapi dia masuk KIK form 6). Seorang lagi ialah Abdul Salam Yusuf (form 6 juga...dia jadi adik ipar saya laa...he he ....kawin dengan adik saya...now kat Uk, ikut adik buat PhD)....
Maaf la kerana saya tak berapa ingat kawan2...dah lama tak dengan khabar kan...
Apa2 hal pun, In.Allah melalui blog ni kita dapat jumpa semula kawan2 lama. In Allah saya akan terus menulis untuk mengimbau kembali nostalgia dulu2 di KIK. Tapi, rasanya dulu saya ni tak le nakal sangat kan...he he . Jumpa lagi. Saya boleh dihubungi di 0124939913

No comments: