16 April 2008

Sekalung Doa

Assalamu'alaikum wbt.
Wak Man , masa di KIK dulu Wak Man ada cerita sikit dengan kawan-kawan pasal ketabahan ayah Wak Man . Waktu tu kita empat lima orang ( saya bersama beberapa orang kawan membantu Taksiah sebagai Pengerusi Persatuan Sains Rumah Tangga )menggoreng mee pukul 11.00 malam di dapur kantin, kemudian Wak Man dan kawan-kawan bawa untuk dijual kepada pelajar-pelajar baru sebaik saja mereka habis program orientasi. Rasanya masa tu Wak Man AJK orientasi. Itulah pertama kali saya belajar masak banyak2. Sebelum tu saya hanya pandai menanak nasi sahaja.

Rohana dan kawan-kawan, sesungguhnya pengalaman2 yang telah kita lalui adalah anugerah Allah SWT yang tiada ternilai kepada kita semua sebagai hambaNya. Sama2lah kita menghargainya!

Kata orang bijaksana; tiada kejayaan semanis madu tanpa pengorbanan sepahit hempedu.

Sama2lah kita berdoa semoga kita memperolehi kejayaan di dunia & di akhirat.

Sabda Rasulullah SAW : Doa seorang Muslim untuk saudaranya dari jauh adalah doa yang mustajab. Dikepalanya terdapat malaikat khusus yang setiap kali dia berdoa untuk saudaranya malaikat itu pun berkata: ”Amin ! Semoga kamu juga mendapat sama sepertinya”. ( Hadis riwayat Muslim, Ibnu Majah & Imam Ahmad )

Wassalam
FarahDina

No comments: