03 March 2008

Malam yang indah.....Kuantan


Assalamualaikum teman semua....
9.31 am. 28/2/08 Fadzilah sms kat saya.... dia, Samawe & Norlela nak raikan Asmawi makan malam di Kuantan, kalau boleh hadir.... Temerloh ke Kuantan tak jauh, kata dia.. tapi 120km juga... Tak fikir panjang..... hati saya kata mesti hadir sebab dah terlepas dua pertemuan besar, 2/2/08 & 23/2/08.
Petang tu dalam keadaan hujan sekejap renyai sekejap lebat saya ke Kuantan...lebihkurang 9.10 mlm. saya selamat sampai ke restoran yang dimaksudkan, walaupun silap nama (masa Fadzilah sms). Mereka semua dah sampai awal, siap order makanan sekali..... Fadzilah dan Norlela dengan suami... Samawe, Asmawi dan saya single je, seronok juga jalan sorang-sorang......

Terperanjat saya bila tengok Asmawi....dah besar panjang tak seperti 31 tahun dulu... betullah dia tulis kat Haji Mang tu, bila lepas SPM sambung semula menyusu, besar & sihat...maaf Mawi...

Macam-macam cerita keluar malam tu.... rahsia.. tak rahsia.. ada belaka..... makan sekejap jeee... tapi bila bercerita tu sampai tak sedar dah lebih 3 jam kami berborak... itulah indahnya alam persekolahan. Selepas 31 tahun meninggalkan KIK terlalu sukar untuk melupakan setiap saat yang kita lalui bersama di sana..... Pahit, manis, suka & duka biarlah terus segar dalam ingatan. Cerita-cerita lain nanti saya cuba tulis kemudian.... ada cerita yang lucu masa latihan silat gayong, saya rasa ternampak-nampak... tapi tu kena tapis dulu....

Walaupun lebih 3 jam tapi tak banyak gambar sempat dirakam.... masing-masing tak henti bercerita sampai lupa ada kamera.... Alhamdulillah..... terima kasih Fadzilah sebab sponsor makan malam tu.

Masa balik saya senyum sorang-sorang (mujur dalam gelap orang lain tak nampak) bila ingat semula cerita-cerita lama tu... langsung tak mengantuk hinggakan sampai rumah pun pukul 3 lebih baru lelap.

Tajuddin...




































































































































No comments: