27 February 2008

Tazkirah

semalam saya tidog agak lewat.Hampir jam 2 pagi baru terlena.Jam 5 saya dah bangun.Heran sungguh pagi tadi pase apa tidog lewat tapi jaga awai pulak.Sambil pekena kopi Radix saya menghafal ayat2 Quran yang akan saya pederas masa jadi imam satgi kat mesjid.Dah tau dah,memang saya yang akan mengimamkan solah subuh pagi ni.Kena mengulang ngulang hafaz kerana silap2 boleh celaru masa jadi imam nanti.Mau pulak kalau ada gelabah sikit2.Abih la.
Sambil mulut terkemut2 menghafaz tu fikiran saya tiba2 terlintas...aku ni umog dah 48 tahun.lagi 2 tahun nak 50.Arwah ayah aku dulu meninggal umog 74.Kalau ikut keturunan boleh kah umog aku sampe 74?jangan2 60 pun belum tentu.Dah cukup ka bekalan aku nih????
Silap2 hb mengundi ni pun tak sempat dah.uuuuuhhh.....bahayaaa
Takut...betui2 takut.Ya kawan2....adakah kawan2 pun pikir macam saya pikir?Harap kita dapat renung sekejap.Muhasabah diri kita sendiri.
Lagi 8 ari kita kena tunai tanggung jawab kita.Buat la pilihan yang betul dan praktikkan apa yang alfadhil ustaz2 kita mengajar kita dulu.Harap2 pilihan kita nanti diberkati Allah.Aminnnn

No comments: