29 January 2008

Salam Muhabbaten From Changlun to Alor Gajah Melaka

DUITI DAKI DUNIA HE...DUITI NAHI HE MUHABBAT CALOO HE...
( sekadar nk tulis bahasa Hindi celop hee..tidak ada kena mengena dengan nama sahabat kita ni )
MUHABBAT.....!!!!

Tiada ku sangka tiada ku duga....sekian lama menghilang diri......lagu allahyarham sudirman .....
Bagitulah lebih kurang ceritanya...sebumbung selama dua tahun 76/77 lepas tu putus hingga terbinanya blog ini...catatn ini saya tujukan buat saudara Muhabbat dari Alor Gajah Melaka (sebenarnya semuanya kita terputus hubungan ,blog ini sebagai penyambung ).Tengah hari kemarin deringan hp semasa dok berjalan blk dari kelas...hllo hallo assalamualaikum..... wkum salammmmm....hai engkau husin ke ? tak salah lagi,...engkau kat mana tu...? aku kat sekolah le..engkau dah jadi pengetua ke ? tergelak besar mendengarnya...bukan,tidak...bawah lagi..pengetua pun bukan gb pun tidak...Apalah engkau ni..dah nk pencen pun masih tak dapat apa2...depa nk bagi tapi aku yg tk nak...So dah dapat dg52 ke? Masha allah...tingginya sangkaan sahabat kita ni...Tak tak...nun setengah lagi daripada 52....punya syok bersoal jwb terlupa nk tanya ...eh eh tunggu sat...maaf lah hamba ni...siapa lah saudara yg budiman ni ( dlm hati tahu dah mesti sahabat lama dari kik dulu,cuma tk tahu siapa) Ya allah..aku lah engkau ingat tak MUHABBAT orang melaka....tak payah di sebut lagi terus terbayang wajahnya yg dulu...banyak juga celotehnya.rupanya dia pernah buka bisnis di utara ni lama juga n biasa datang di kg tradisi Changlun yg berhampiran kg saya sekarang.....last muhabbat minta snd foto by mms..aku dah tak terbayang lagi rupa engkau katanya....tak tahu lah selepas dapt gmbar yg tak brapa clear tu dia cham ke tidak....teng q vry2 much wahai muhabbat atas segala usaha hang tu.bnyak usaha hang dalm blog ni....aku amat terharu.....moga hubungan kita semua sahabat2 dari 5kik1977 akan berterusan hingga akhirnya..

KWSP PJ

Seorang lagi yg cll saya ialah Mohd.Yusof bin Awang yg bertugas di KWSP Petaling jaya...Sembang panjang..tetapi saya agak terkilan kerana cuba recall wajah dan rupa bentuknya tak dapat2 hingga saya tulis catatan ini..kalaulah lepas ni atau saudara yusof baca catatan ini dia dapat mms ka gambarnya inshaa allah dpt saya ingat kembali rupanya....mohon berbanyak2 maaf saudara yusof kerana wajah rupamu masih tk dtg dalm ingatanku...

Tajuddin Abd.Jalil...

Buat sahabat kita yg dulunya beralamat 45 kg Benus Temerloh Pahang kini sebagai Juruteknik Kanan di JKR awah Tajuddin Abd.Jalil..apa kabor engkau....masukkanlah alamat email hang kat dalam ni atau ringan2 kan tangan utk buat sedikit catatan utk tatapan semua....kemarin aku dh sms dengan hang.walau pun tk banyak perkara disebutkan tapi ternyata masing2 sering ingat mengingati...so teruskanlah pula dlam blog ini....

Kenapa Arifin belum muncul ????

M
engikut keterangan Ariffin semasa beliau kerumah saya...Beliau sekarang bertanggungjawab sebagai Tim.Pengetua MRSM Pendang..so mmg masa agak terhad nk menyertai kita..ditambah pula dengan masalah kabel Tm yg sering dipotong oleh pemotong yg tak diberi tauliah ( pencuri) maka menyebabkan talain internitnya tdk berfungsi...so setakat ni dia mengikuti perkembangan melalui sms kawan2..mungkin lepas ni dia pakai brodband maka tk payah guna kabel TM lagi...cepat2 lah
Ripin beli benda tu....
Cik Latifah!!!! lepas ni anti tunggu..mgkin semua yg datang dari selatan akan rush rumah anti dulu..bukan takat Ripin..semuanya Mustaffa,Asmawi ..naim,yang Arif yg hilang kasut tu ) Wak Man Muhabbat dan semuanya lah...lelaki n perempuan......siap bogeh ( beras ) banyak2.....

Jamaiyah bt Omar Singapor Girl
.....

Dimanakah kau...masih jadi warga singapore atau dimana ????
Aku sentiasa dok belek foto 5 sas 1 bersama guru kelas Wan HAsmah wan Ali )
Nak sebut nama ramai lagi kawan2...tk pa...nanti dalam cattan lain lah pula....

Sekian wassalam.
Husin Changlun.

No comments: