16 January 2008

Nostalgia KIK, Part 3

A’kum sahabat2 KIK77,

TQ dan tahniah Fatimah Hassan di atas usha gigih anda menjejaki rakan2 kita. Sekurang-kurangnyer dapat gak tahu sdr Zubir Rashid kat mana dia berada, Yunus samad, Husin md Isa n others. Semuga usha gigih anda direct or indirectly akan membuahkan hasil. Walaupun kita sekelas dan senegeri, akan tetapi tak pernah ada peluang berjumpa. may be pernah berselisih tapi tak kenal/perasan.Maklum ler masa belajar dan berkerja/kahwin/umur meningkat, banyak perubahan fizikal berlaku. Mata pun agk kurang. Kalau dulu kuat guna minyak wangi, sekarang ni kuat pakai minyak angin lak.Kalau dulu pandang jauh , sekarang ni pandang dekat pun kekadang tak Nampak. Kebanyakan dari kita tak ingat nama. Tapi bila tengok gambar atau berjumpa baru ler ingat. Ramai gak yang ada nick name. Mana2 yang tertinggal tu bukan tak ingat cuma terlupa jer. Kalau ada masa dan teringat nostalgia lama, tulis jer.

Junior kita.

Sebenarnyer kira 3 /4 tahun lalu, ada junior kita dari Melaka contact saya tentang cadangan untuk mengadakan perjumpaan sekolah lama(Sek Men. Sultan Mohd).Sedikit sebanyak cerita baru tentang junior kita terkeluar. Tak kurang hebat juga depa ni. Saya berpeluang jumpa cikgu Kusno, masa tu dia Head of Scs and Mathematic di Kementerian. Lepas tu Jadi Pengarah PPD di Kajang. Masa wife nak tukar posting dari keramat ke Bangi nak jumpa dia, rupanyer dah pencen 2 tahun sebelum tu. Dia hantar kad, anaknyer nak kawin selepas tu. Secara kebetulan Ustaz R mengajar sama sekolah dengan isteri saya, junior kita 3 tahun. Dia pergi semasa gathering Alumni KIK, dia bersama-sama Dr Lo’ Lo’ sempat melawat Arwah cikgu Isa di rumah. Semasa itu sebelah kaki dia dah amputed.Sedih dan terharu gak mendengar cerita itu. Maklum ler dia banyak mengajar kimia dan membimbing terutama semasa perlawanan Hockey. Masa tu team KIK semua training dan bakat datang dari kg jer. Dia berusha mendapatkan seorang state player melatih kita. Masa lawan Klang High school, kita kena 4-1, main dalam hujan lebat. Team depa ada 5-6 orang singh.

Walaupun pun duduk di kl.Cuma sekali saya anak and isteri ronda2 di klang, semasa lalu depan KIK, saya masuk jalan sebelah hostel, buat U turn di depan blok C n D. saya tunjuk anak saya bilek ayah dia penah duduk. Blok tu masih mcm dulu gak.Cuma pembangunan di kaw pejabat n kelas yang banyak berubah. Cuma masa tu tak tahu nak contact siapa. Memang tahu dari rakan Abdullah dan Nik (isteri) kat situ, tapi tak tahu yang mana satu. Bila dah jumpa in person, memang ler kenal dan tahu.Walaupun pelajar scs dan sastera lain kelas, tapi kita tak ramai dan tinggal bercampur.

Kepada penulis regular, jgn penat, teruskan menulis.Sdr Abdullah saya pernah jumpa mu di DBKL sebelum persue buat Master.Jasa mu membantu semasa itu masih saya ingat. Sdri Fatimah dan lain2 dari Melaka (khasnyer) dan lain2 negeri (amnyer), bila ler kita akan berjumpa.Mana tahu silap2 ari bulan ada diantara kita akan/telah berbesan. Sdr Zubir, Weldan, shafie, Abdullah, Dr Husni, Dr Fauzi, Yang Arif,loq, Nik, nenda (yang tahu saja) others, cuba2 ler menulis. Asmawi, AT, Anson, Radiah,Jaliyah and Kamilah (waa tabik lu).

Keep it up.

Cerita budak Terengganu nak balik kg, berbaris bas depan KIK sebab tak da kreta lipang kat sana. Ingat tak berapa buah bas yang di gunakan.Student lain yang naik kretapi, belum sampai kl lagi dah tukar seluar Blue Jean dalam coach. Budak2 Perak(Izzudin Shah) dan Selatan sure tahu/ingat cerita ni. Hehehehhe. Habis duit biasiswa kat jean jer. Ingat tak sebeban prefect angkut seluar jean masa inspection.Depa bawa sangkut kat leher jer. Yang heran bawah locker dan kat tangki air pun depa bleh berbau. Agaknyer bau kedai kuat lagi.Yang simpan bawah tilam jgn cerita ler, lagi senang depa dapat.

Nanti sambung lagi
Bakri

No comments: