12 January 2008

Dr Zaki Abdul Rahman dan Saidi Ismail

Assalamualikum WBT,
Seronok dengar cerita Kamilah dapat berjumpa dengan Radziah Razi dan dapat bercakap dengan Siti Rabiah. Itulah keadaan dan situasi ceria bila kawan lama dapat berjumpa semula. Cerita boikot makan tu hebat juga... Kamilah "benchmark" masakan emak Radziah Razi, kami pelajar lelaki yang masuk kedet "benchmark" roti yang di makan di mes tentera. Roti di mes tentera yang kami makan sekali sekala bila ada latihan kedet di Kem Wardieburn dikukus sebelum dihidang... roti kita keras...lepas tu mula demand dengan steward... En Baba ke nama dia...lepas tu memang roti dikukus. Maka lembutlah roti berkenaan seperti roti "gardenia". Esok kita sambung cerita roti...

Pagi tadi saya dapat bercakap dengan Dr Zaki Abdul Rahman (UM)dan sebelah malam bercakap dengan Saidi Ismail (kastam di KLIA). Melalui Dr Zaki dia berjaya jemput Ust Hassan Yassin. Ust Ahmad Ismail mulanya tak dapat datang. Malam Dr Zaki sms Ustaz Ahmad Ismail dapat datang...syukur kepada Allah.

Sebenarnya Sdr Asmawi beri no hp Ust Hassan dan Ust Ahmad Ismail dia minta saya call dan jemput kedua2 Ustaz kita yang hebat ni... Bila dapat cakap dengan Dr Zaki saya minta tolong Dr Zaki yang call. Saya segan...Dr... Dr Zaki pun admit... masa di KIK dulu Mustafa nakal sikit kan? kata Dr Zaki... saya pun mengaku ajelah...tapi esok segan pun "aaak lah" (tahanlah) nak buat macam mana dah jumpa dan kita pun memang berhasrat nak jumpa sangat dengan semua guru2 dan ustaz/ustazah kita.

Tak Sabar tunggu esok...harap usaha kita berjaya menyambung silaturrRahim dan diberkati Allah. Insya Allah saya akan ke rumah saudara Naim dulu... lepas tu ke Kelang. Dengan Naim dapat buat mukaddimah dan atur strategi nak sembang...

Harap kawan2 sekitar lembah Kelang dapat luangkan sedikit masa, Sdr Fuat Azahari drive all the way from Alor Star, Kamilah pula sanggup delay untuk ke Singapura.

InsyaAllah kita jumpa esok...

Wassalam.

-mustafa mohd nor-

No comments: