01 February 2009

MOD MAWI ON AL JAZEERA - TAHNIAH!




Gambar 2 Sementara menunggu Mawi turun, aku suruh mem ambil gambag nih. Di atas pentas tu ada penyanyi dan pemain piano sedang mendendangkan lagu2 tahun baru Cina. Terkenang datuk aku yang muallaf dulu! Ya Allah, ampunilah sigala losadosa kaum keluarga kami yang telah pergi mengadapMu dan yang masih hilup di duniaMu ini!
Gambar 1, bersama Mawi selepas selesai rakaman.
Gambar 3, Mod Mawi ketika ditemubual oleh pengacara Al Jazera. Nampak sangat berseri2 gen kita tuh!



Assalamualaikom!


Tahniah Mawi!


Bila Mawi bagi tau berkenaan program tu, wow! betapa gen77kik bisa ke tengah bukan setakat persada tempatan malah lokal dan global (glokal). Tahniah!


Aku membisik kepada Mawi jika boleh promosikan gen kita sama! Idea Mawi cukup hebat. 'Tie'! Lantas aku terus bersetuju utk menghantar tie itu sebelum rakaman di klcc. Tie tu yg aku pakai setiap hari dan di mana saja terutama apabila menghadiri mesyuarat. Hajat nak hadiahkan satu, tapi hari tu cuti sekolah sempena tahun baru Cina. Koperasi tutup, tida siapa yg boleh buka. Tie yg aku pakai tiap hari tu macam kurang sesuai. Jadi aku drycleankan dulu. Sterika bagi nampak 'up' sikit.


Bila tiba di lobi menara 2 Petronas Twin Tower, hanya Mawi seorang saja yg dibenarkan ke atas. Aku, mem dan anak terpaksa melewag di Suria selepas solat Maghrib. Selesai rakaman, kami menjamu selera dan berbual sebelum pulang. Mawi bertanya " Orang kenal ke tie tu?". Aku menjawab "Kalau pelajar kolej, tentu mereka kenal!"


Tahniah Mawi! Hang dah promosikan kolej kita ke seluruh dunia!


p.s: Buat genkik2 terutama yg masih muda (gen77 dah berusia emas), miliki dan pakailah tie tu! Tak payah segan2. Mawi dah pakai dalam Aljazera! Kalau nak beli, boleh pesan! Ada 2 jenis. Yang murah (pelajar punya) RM10. Yang mahal RM50.

No comments: