04 December 2008

salam eiduladha

Assalamualaikom!
Lagu nyanyian Aisyah ni biasanya utk eidulfitri. Memang di antara lagu yg mencuit hati menjelang eid. Walaupun eiduladha yg akan menjelang, ubahlah sendiri mana2 yg tak sesuai! Gambag volkswagen tu pulak lebih kurang sama dgn volks putih PF 6342 buatan german tahun 60an yg saya letak di hadapan rumah HEM sebelah masjid Diraja Sultan Sulaiman. Yg peliknya ialah kereta yg saya beli dari sebuah kedai di Sg Petani tu sangat menarik perhatian emak saya bila saya membawa balik ke Sg Tiang! Emak kata kereta kugha! Dari Sg Tiang, saya pandu seorang diri hingga ke Klang. Jalan ok, tapi bila sampai di Tapah, minyak habis! Haiyaaaa, macam2 celita ooo. Ramai dah yg tanya nak beli, tapi setakat ni tiada hati nak jual lagi. Banyak jugak kisah di sebalik kereta kugha nih!
Salam eiduladha utk semua kawan2. Maaf segalanya! Terima kasih!


No comments: