04 May 2008

Cikgu Kusno di Perlis




Assalamualaikum Gen77 sekelian.

Walaupuhn masih sibok dengan urusan peperiksaan tapi saya ingin mencuri sedikit ruang untuk berkongsi kegembiraan bertemu cikgu Kusno ketika beliau di Perlis tempoh hari.
Pada pagi 1 Mei, saya mendapat sms daripada cikgu bahawa beliau berada di rumah adiknya di Repoh. Saya hubungi cikgu untuk bertanya khabar n beliau menyatakan bahawa baru sampai dari KL. Saya berjanji akan menemui cikgu keesokan hari kerana cikgu pun perlu berehat dulu n kebetulan che pah ada urusan keluarga pada petang hari tersebut(majlis pertunangan saudara sepupu di Kuala Perlis n kendiri kesyukuran di rumah rakan sekerja).
Pada petang tersebut saya hubungi kawan2 Gen77 memaklumkan kehadiran cikgu, termasuk Bang Chin, Nasaruddin Noh , Fuat Zahari. Saya bercadang untuk mengadakan pertemuan beramai2 bersama cikgu. Saya juga hubungi x KIK yang berada di UiTM Perlis n beberapa sahabat lain, termasuk saudara Mahayuddin + Fitriah (Senior) yang mencadangkan pertemuan di rumahnya pada jumaat malam sabtu, 2 mei. Oleh kerana pertemuan yang dicadangkan sebelah malam, maka x KIK perempuan agak keberatan n meminta untuk bertemu cikgu pada tengahari jumaat, di rumah adik cikgu. Kami pun berjumpa cikgu dirumah adiknya n menjamu selera dengan masakan Kak Wan, isteri cikgu, yang sangat enaknya...hmmm.
Kedua2 mereka adalah juniors kita, yang berkhidmat di UiTM Perlis iaitu Romlah Musa (SPM 1978-Penasihat Agama) n Siti Fatimah Sudin(SPM1979-Pensyarah).

Kenangan bersama cikgu Kusno, Kak Wan, che pah(berkacamata), Romlah n CT Fatimah (tudung purple) di rumah adik cikgu di Perlis



Mengikut perancangan awal, peserta lelaki akan mengadakan pertemuan dengan cikgu sebelah malam di rumah saudara Mahyuddin, tetapi terpaksa ditunda disaat akhir kerana beliau ada urusan jabatan. So saya aturkan pertemuan kawan2 kita ni dengan cikgu di sebuah restoran, dekat rumah che pah je la. Yang dapat hadir adalah seperti tertera dalam gambar, iaitu suami che pah,MohdNasir, cikguKusno, Ahmad Daud(SPM1979-pensyarah UiTM Arau), di belakang tu Basri Abd Ghani (SPM1979-pensyarah UiTM Arau), che pah dan Sabariah Othman (SPM1979-PK SMKA Arau). GEN77 iaitu Sdr Nasaruddin Noh n Bang Chin kita tak dapat hadir juga. Ye laa, masing2 ada komitmen kannn.

Pertemuan dengan juniors ni pun banyak juga kenangannya bersama cikgu, sebab mereka pun cuma setahun dua je muda dari kita kannn...tapi tak le semeriah pertemuan Gen77....InsyaAllah, akan cuba diaturkan pertemuan seterusnya kerana cikgu kerap datang ke rumah adiknya di sini. Hidup GEN77!!!

Daripada che pah.
Ahad, 4.5.08

No comments: