20 February 2008

KENANGAN DI BANDAR KELANG DENGAN PILUS (DATOK) BAPA IZWAN PILUS

Assalamualaikum semua sahabat kita,
Malam ni tengahmalam (dah pukul 1.15pagi) baru buka internet, baru balik ronda tengok kemeriahan anak-anak muda pasang poster, saja untuk menghiburkan hati, esok sukan sekolah, gerenti tak mengantuk punya dok berjemur ditengah panas terik. Kedah laa ni musim kemarau.
Baca tulisan Farahdina, memang betul saya ni kena suku sakat dia juga, tapi tak bertegur sapa. Malu la tu ! Dua tiga tahun lepas ayah Farahdina (Cg.Manaf) berkunjung ke sekolah saya, saya bersembang saja tapi tak memperkenalkan diri saya. Saya pun selalu tanya depa di mana Farahdina. Bulan 8 2007 saya berborak panjang dengan adik dia yang kerja di JAPIM tu. Mawi pun sama, itu cerita lama kita, tapi tak makan kawan punya. Ingat tak kisah perhubungan 2 orang sahabat kita, Salahiah dengan Fauzi (F6) dan Syed dengan Mona. Saya tahu kisah percintaan mereka (sorryla kawan) . Saya berani buka cerita sebab mereka jadi pasangan bahagia sampai sekarang. Saya cover depa dua pasang ni. Kadang-kadang saya jadi hantu bila depa berjumpa ! Dimana ? Kami saja yang tau . Kalau syed baca mesti kembang hidung dengan telinga dia. AlhamduliLlah Syed ada call saya minggu lepas. Sama seperti dulu walaupun dia dah kaya raya. Nasib baik la saya malu, kalau tidak saya pun ikut jejak langkah depa juga. Ingat-ingat semula rasa macam nak tergelak.
Kisah Pilus.
Siapa Pilus ni. Pilus ni bapa penyanyi Izwan Pilus. Sekarang bergelar Datuk, dah kaya pun. Asalnya Datuk Pilus ni membesar bersama saya di kampong saya sebab bapa dia (Omar) kerja motong (menoreh getah) datuk sedara saya. Lepas tu dalam tahun 70an keluarganya berpindah, tak dapat dikesan kemana.
Nak jadi cerita pada satu hari sabtu, masa kita berkeluar ke bandar kelang, ........................... to be continue, dah larut malam ni, esok nak p tiup wisel di padang sekolah dari pagi sampai pukul 2 ptg. OK . Wassalam .
ZUBIR RASHID

No comments: