31 January 2008

RE: Cameron Highland 1977

Bakry,

Aku rasa aku angkat tangan tu dok lambai Anson! Dia lalu depan kita ramai-ramai dengan segerombolan budak perempuan lain. Kau tau la Anson dulu (sekarang pun entah2 macam tu jugak :)) -- bila kita lambai atau tegur, dia marah. Tapi yang dia dok toleh-toleh kat kita jejaka-jejaka bila lalu depan kita tu, sapa suruh? Tapi aku tau, dia marah buat-buat je tu! [Ampun connnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!].

Yang tak jelas sebelah aku tu, rasanya Jeng!. Jeng, boleh confirm?

Perasan tak masa trip tu, ramai yang ambik kesempatan bergaya dengan blue jeans yang kita bawak keluar dari stok penimbal kita. Aku pun pakai jeans jugak. Yang hairan bin ajaibnya, bila balik je dari Cameron Highland malam tu, lepas tu tidur. Bila bangun esok harinya, jeans tu dah kena "pau", sebelum kita sempat simpan balik dalam stok penimbal masing-masing. Ya lah sampai dari Cameron Highland pun dah lewat dah. Letih la. Aku ingatkan dah kena curi. Rupa-rupanya bila akhir tahun dan semua jeans dikeluarkan dari kem tahanan ISA Kemunting, tengok-tengok jeans aku pun ada di situ. Aku syak si Zubir yang buat kerja!!! Dia kenakan tahanan ISA terhadap jeans masa kita pergi musalla gamaknya! Nasib baik masa tu Karpal Singh belum ada, kalau tak aku dah initiate habeas corpus atas penahanan jeans tu.

-Asmawi Mohamad

No comments: