14 January 2008

Nostalgia di KIK

Terima kasih di ats compliment dari Mustaffa, Naim and others. Petua nak nampak muda tak der cuma +ve thinking dan hati kena baik jer. Md. Nor memang muda dan energetic. Macam Shah rulk khan. May be kerja kat kementerian kurang tension kot.Tapi misses aku selalu kata dah tua dan kena sedar diri. Yang penting itu cuma perubahan fizikal luaran. Sedih juga dengar kisah kawan/guru yang dah tiada dan kisah kehilangan orang tersayang dan pernah berjasa kepada kita. Terasa bersalah kerana tak dapat bersama atau mengatakan kesedihan atau simpati bila kawan2 di landa musibah. Kita akur masing2 mempunyai tugas dan t/j tersendiri. Apa pun mudah2an kita akan berjumpa lagi. Dah 30 tahun tak jumpa, apa salahnyer kita cari/luangkan 1 hari untuk menjejak kasih. Luangkan masa 1 hari dalam 30 tahun. Kita lupakan tugas/taraf/status. Kita bayangkan kita setaraf semasa form 5 KIK tahun 77 dulu.

Memang tengah busy sekarang ni nak siapkan report ECER for FELDA, tapi temptation nak share experient selepas jumpa kawan2 di klang terlalu kuat. Rasa terkilan gak sebab miss communication ngan Halimon dan Abdullah Ahmad( 5sc 2). Both of them ada di Bangi. Kalau tidak lagi meriah. May be next time kot. Terasa sangat nak jumpa Lok(nasir).Azmi (Tganu),Hamzah (johor),Mardiah, Salasiah(sekadar beberapa nama). Yang paling terkejut Hassan ketua kelas aku menjadi suami Pn Anson. Memang hebat hang berdua menyorok masa bercinta ek. Lepas KIK saya sama Hassan masuk UPM.Dia kolej 4 saya kolej 2 . Dia tak habaq apa pun. Halimon di Mardi pun tak tau.Halimon masa tu dah kerja, loaded ler, selalu ler dia datang belanja aku makan. Kita student kan asyik pokai jer

Minggu Orientasi.

Bila persatuan Sains buat kuiz masa orientasi , aku dengan Fauzi wakil Form 4, bila masa nak terima hadiah, yang nak bagi pempuan, biasa ler rasa gentlemen and secara tak sengaja aku terulur tangan, dia ulur aku tarik balik. Berulang 2,3 kali, tapi akhirnyer bersalam gak. Lepas tu bila turun pentas, kena komen ngan senior, mana bleh bersentuh kulit.hehehhe, malu gak masa tu.

Aku ngan Arpi dan Fauzi, duduk blok C,ground floor. Satu floor ngan Alias Zakaria. Sapa tak kenal dia, popular macam MawiAF gak masa tu.Kan masa rehersal Debat Piala Perdana dia pengsan, ramai girl yang menjerit. Bila final sepatutnyer kita boleh menang, tapi kalah sebab di anggap ada manipulation. Frust giler. Kalau tak sure piala tu kekal kat KIK after 3 consecutive years. Kan masa menang kita dapat cuti macam result STPM kluar, 100% pass, kita tak study. Enjoy nyer. Hehhhehe. Malam masa break, ramai yang pergi warung pak Abu(tak ingat nama sgt) tepi block B, ada tembuk berlin warna hijau. Aku nak study pun terganggu, terbau mee rebus dan bising budak2 lalu lalang depan bilik. Yang bestnyer ada yang menyelam sambil minum air.nak tackle anak pak abu yang jambu tu. Dengar cerita budak Perak (Tarmizi) gak yang berjaya tackle dia. Kisah tu berlanjutan bila kantin pindah dekat bangunan baru.

Kelab Wayang gambar.

Aku ingat Halimon dan Hassan Mat Amin (Form 6,Meru) jadi AJK persatuan ni. Film hitam putih,ie. Mat karung guni, Mat tenggek , semua cerita Mat sentol jer. Kekadang ada ler cerita Koboi. Bila ada scene nak sensor, jadi satu kerja lak kena lindung/tutup projector. Hehehehhe

Ada masa saya sambung lagi,

Cerita hostel baru/hostel sadin, tengok wayang, kisah cinta cikgu( Rani), kisah senior, cheer group masa pertandingan bola, hoki etc, pembinaan hostel dan auditorium baru,kisah adik/abg/kakak angkat.

Terima kasih kepada Mawi and the geng. Memang nama Mawi ni top. Agaknyer Mawi world tu Xerox nama hang kot.Saya cuba membantu sekadar terdaya.


Iklas,

Bakri

No comments: